ja just det.

Finns det något som är så farligt som
gubbar med hatt som kör bil? Det finns rätt
många här ute och jag är jätterädd för dem!
Kryper de inte fram för att ha koll;
har bonden här inte plöjt än?"
"Vad ska han så i år egentligen?" "Ska han inte så?"
"Oj vad han harvar..." "Har han köpt ny traktor?!"
.. så åker de fram och  tillbaka på vägbanan precis
som om de skulle ha tagit sej en fin gammal whiskey
till frukost. Helst åker de i en volvo 240 också. Och
det är väldigt sällan man kan köra om dem.

Jag mötte en ny typ av gubbe-med-hatt-kör-bil här
om dagen, när jag var på väg till stan. Han körde
jättefort! I sin beiga 240! Jag skakade och nästan
tvärbromsade för att kunna rädda mej själv i diket!
Men bara nästan :O .. Livsfarligt om de ska börja
köra fort samtidigt som de vinglar och håller
koll på varandra :O .. Var det en ny generation
av detta fenomen jag stötte på eller kan det ha funnits
någon annan orsak? ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0