& here we go!

10 FAVORITER

Dialekt
Holm: VÄRMLÄNDSKA!! Vad annars?
Roos: dalmål, helt utan tvekan! kanske lite norrländska också.. :)

Mat
Holm: Grillad fläskkarré & kräftor. Dock inte samtidigt =P
Roos: grillad fläskkarré låter lockande men jag föredrar
grillad rostbiff! & taco. .. och filé. och.. tzatziki :D

Låt
Holm: Still counting!!!
Roos: still counting... :)

Film
Holm: Saw...allihop!
Roos: rocky, fast & the furious, step up..
..skulle kunna göra en lååång lista :D

Tecknad figur
Holm: Ekorren i Ice Age!
Roos: mäh! samma som holm's svar jue :O

Sport
Holm: sport å sport...lite mer hobby...ridning.
Roos: hockey & friidrott & fotboll!  (vad tänkte holm på? :D)

Komiker
Holm: Magnus Betnér (han är inte bara rolig...han är snygg oxå)  =)
Roos: magnus betnér (han är inte bara rolig, han är snygg också :D)

Veckodag
Holm: Beror på vad man gör =)
Roos: jag gillar måndagar :O & lördagar om de inkluderar holm & en öl :)

Glassmak
Holm: Melon är ruggigt gott....om jag nu promt måste äta en glass...
Roos: choklad/vanilj - den dagen de kommer med en laktosfri :O

Soloartist
Holm
: Mig själv! Är en baddare på singstar ;)
Roos: holm! hon är en hejare på det där med singstar ^^

9 FÖR TILLFÄLLET

Humör
Holm: Ja du det är väl lite sisådär med det där humöret just nu =P
Roos: humöret är på topp, har så roligt så ni kan inte ana :D

Tanke
Holm: Varför svarar jag på detta när jag borde plugga?
Roos: tänk om.. som vanligt :)

Kläder
Holm: Shorts och linne...
Roos: mjukisbrallor & linne :O

Bakgrund
Holm: Värmländsk =D
Roos: i vadå? de tortillas jag just värmer?

Känsla
Holm: Förbannat trött!
Roos: jag är underhållen, så jag är glad :)

Tid
Holm: 16:38
Roos: 20:34 (seg som vanligt & det här skrevs ju igår...)

Bästa sak
Holm: Just i denna stund så måste det vara min dator =)
Roos: datorn och luren, dum fråga - nästa tack?

Irritationsobjekt
Holm: Listan kan göras vääääääldigt lång =P
Roos: gubbar med hatt som kör bil är ju ingen höjdare...


8 FÖRSTA

Bästa vän
Holm: Eveline...en barndomsvän från Värmland...träffades första gången när hon var drygt 7 månader å jag 1 dag gammal =)
Roos: pappas kusin Linda :)

Husdjur
Holm: Har alltid varit omringad av massa djur, men mitt första alldeles egna djur var en liten fet kanin som hette Stampe..
Roos: min katt mirre! honom fick jag när var 5 år och han hängde med
tills jag var 12.. försvann när vi flyttade :'(

Utlandssemester
Holm: Har varit lite varstans, men vill gärna åka till "Down under"  =P
Roos: finland, kan jag tro :D annars lanzarote ^^

Piercing
Holm: Tungan..
Roos: jag vill också ha i tungan! jue! .. men, öronen var väl först?

CD skiva
Holm: Absolute Music 8 tror jag...
Roos: förmodligen samma som holm :O annars en mrmusic :D
det var grejer det! '94 '95 <3

Bil
Holm: En Volvo 245:a....om man inte räknar min A-traktor iofs  =)    (en volvo 142:a)
Roos: en bmw 518i som jag fick i födelsedagspresent av farsan och ingela.
en riktigt räääser :O

Ord
Holm: Vet inte...om det inte var mamma eller pappa så var det säkert namnet på nåt av djuren =D
Roos: inte en susning :O .. förmodligen; ärtigt!"


7 SENASTE

Telefonsamtal
Holm: Roos =)
Roos: holm :) <3

Mat
Holm: Macka med leverpastej..
Roos: tacos! mumsisch!

Dryck
Holm: Mjölk!
Roos: loka naturell. utan sugrör!

Biltur
Holm: Hem från stan igår, eller idag kanske man ska säga eftersom klockan var 02:30..
Roos: från farsan där jag hämtade vicce & hem igen.

Tv-program
Holm: Frasier....skitprogram!
Roos: den där sångtävlingen som var på teve igår. norge vann :O

Spelad låt
Holm: Nomy med Cocain
Roos: lose yourself - eminem <3

Köpta klädesplagg
Holm: Ska man köpa nya såna?
Roos: ja, vadå? ska man det? :o


6 HAR DU NÅGONSIN

Dejtat någon av dina bästa vänner
Holm: Har aldrig dejtat =)  är lite mer "pang på" jag ;)
Roos: najj, det har jag inte :)

Brutit mot lagen
Holm: ja jisses! börjar tappa räkningen =P
Roos: gör inte alla det? jag har iaf pissat utomhus!

Blivit arresterad
Holm: Nej, men kallad till förhör...
Roos: mja, det var det där med förhör, då!

Badat naken
Holm: Of course!!! men inte så många gånger utomhus =)
Roos: mäh, ja! skönt jue :)

Varit med på TV
Holm: Ja på värmlandsnyheterna när jag gick i 7:an.
Roos: teve? näe. huh!

Varit med i tidningen
Holm: Ja man är väl kändis!? varit med i Expressen, Aftonbladet, Allers, VF & NWT..
Roos: menfan vad holm vräker på då :O jag har nog varit med i typ sala allehanda,
morsan har sänt in födelsedagsannonser ett par gånger.


5 NEJ TACK

Skolämne
Holm: Historia...tycker det är bättre att se framåt ;)
Roos: religion, huh! ..

Mat
Holm: Wokgrönsaker, sånt med curry, potatisbullar (sorry Roos), korv och viss pasta.
Roos: bruna bönor, isterband & blodpudding.   .. (mäh.. potatisbullar som är så gott)

Musik
Holm: Dansband och schlager!!!
Roos: schlager är inte min grej riktigt :|


Dryck
Holm: Kaffe är lite småsnuskigt (sorry igen)
Roos: saft, te, cider & sådant där äckligt sliskigt. (holm, lär dej dricka kaffe
nångång ska du se :D)

Djur
Holm: gillar inte sånadär äckliga saker med 8 ben....usch...
Roos: getingar (no shiit?), spindlar och sådana där äckliga kryp :O


4 SAKER

Du gör när du har tråkigt
Holm: fortsätter ha tråkigt tills jag kommer på nåt kul att göra =P
Roos: hej, jag heter anna och jag är sms-addict...

Du gjorde igår kväll
Holm: kollade på den förbaskade schlagern, men började gilla det när jag insåg att Norge skulle vinna =D
Roos: webcam'ade och hade mej :O det var skoj :)

Du kan höra just nu
Holm: Anders som visslar i köket..
Roos: vicce & brorsan som tjattrar om nå' spel de vill spela.

Du inte kan leva utan
Holm: kan nog leva utan det mesta, men fan vilket tragiskt liv det skulle bli =/
Roos: min mobil :O <3 ..


3 PERSONER

Du kan berätta allt för
Holm: Roos, min syster och Tove
Roos: holm! erica :) & jon. (jag kan fler, varför bara 3?)

Du tycker om
Holm: Ovanstående
Roos: mäh! bara tre igen! .. holm, erica & minasyskonvicceochallaandravänner.

Du inte gillar
Holm: Finns mååååånga fler än 3 personer som jag inte gillar...
Roos: pernilla wahlgren, teaterapan & lasse berghagen.


2 VAL

Coca cola eller fanta
Holm: FANTA!!!!!
Roos: cola! :D

Hund eller katt
Holm: HUND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Roos: doggie :)


1 ÖNSKAN

Holm: att jag fick obegränsat med önskningar =P
Roos: får man ta samma eller? annars; i want some lööööv...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0